در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان نقده عنوان شد:
آمارهای مربوط به ثبت وقایع حیاتی در برنامه ریزی کلان نقش اساسی دارد/ تحلیل این آمار برای تصمیم گیری ضروریست/ ثبت 1449 مورد تولد و 715 مورد وفات در 9 ماه سال جاری در شهرستان

به گزارش روابط عمومی فرمانداری نقده، دومین جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان در سال 99 به ریاست منوچهر شاکر و با حضور ادارات و ارگان های مرتبط در محل فرمانداری نقده برگزار شد.
در این نشست فرماندار نقده ضمن تسلیت ایام فاطمیه و فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه(س)، با اشاره به لزوم ثبت دقیق وقایع چهارگانه( تولد، مرگ، ازدواج و طلاق) گفت: آمار مربوط به این وقایع در برنامه ریزی شهری و کلان کشوری نقش اساسی دارند.
وی تحلیل و تفسیر آمار وقایع حیاتی را برای تصمیم گیری، امری ضروری قلمداد کرد و از مسوولین شهرستان خواست این آمار را مبنای تصمیم گیری های کوتاه مدت و بلند مدت خود، در راستای رسیدن به اهداف سازمانی قرار دهند.
شاکر از مردم شهرستان که تاکنون برای ثبت نام دریافت کارت ملی هوشمند اقدام ننمودند، نیز خواست بمنظور بهره مندی از مزایای خدمات غیرحضوری و دولت الکترونیک، بخصوص باتوجه به در پیش بودن انتخابات 1400، برای ثبت نام کارت ملی هوشمند خود اقدام نمایند. همچنین تمامی دستگاههای اجرایی و مسوولین متولی نسبت به اطلاع رسانی و پیگیری موضوع اهتمام ویژه داشته باشند.
فرماندار شهرستان در ادامه سخنان خود خواستار تسریع در روند بهره برداری از غسالخانه اهل سنت شهرستان شد.
منیژه ظهرابی رییس اداره ثبت احوال و دبیر شورای هماهنگی وقایع حیاتی شهرستان در این نشست، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، گفت: مهلت ثبت ولادت در ثبت احوال 15 روز و وفات 10 روز است. وی تعداد ولادت ها در سطح شهرستان را 1449 مورد و تعداد فوتی ها را 715 مورد در 9 ماهه اول سال 99 اعلام نمود.
رییس اداره ثبت احوال شهرستان تعداد ثبت نامی های کارت ملی هوشمند را در 9 ماهه اول سال 99، 3980 مورد و تعداد کارت های تحویلی را 3879 مورد عنوان کرد.